Kysy ja kommentoi

Telia

11:31
Lämpimästi tervetuloa webinaariin! Suora lähetys käynnistyy klo 16:00. Voit nyt testata, että kuulet äänen ja videoikkuna toimii. Käytäthän tässä chatissa nimimerkkiä. ÄLÄ kirjoita chattiin koko nimeäsi, mitään henkilö- tai yhteystietoja. Voit esittää kysymyksiä ja kommentteja, joihin Telian ja OP ryhmän asiakaspalvelijat vastaavat. Vastaamme kaikkiin kysymyksiin, jonka vuoksi viestin esiin tuleminen saattaa kestää hetken.

mestari

12:47
bb

Piipa

12:47
testi
  • Piipa

    12:51
    toimii

elppi

12:47
no comment

Raisa

12:47
Toimiiko
  • Telia

    12:47
    Hyvin toimii :)

Raki

12:47
Hei!
  • Telia

    12:47
    Heippa, tervetuloa mukaan!
  • Merja

    12:51
    Kyllä toimii

marleen

12:48
toimiiko

Tepa

12:48
testi

Arja

12:48
Hyvin toimii

Rauha

12:48
Toimii

Raisa

12:48
Kiitos!

Ritsi

12:48
😊

Mm

12:48
A

Hilta

12:48
Moro nääs

Raisa

12:48
Hyvä juttu

Vaari

12:48
vaari testaa
  • OP

    12:48
    Vaarille tervetuloa!

Psr48

12:48
Toimii

Vadelma

12:48

Murzu

12:48
k

Sasig

12:48
ok

eve

12:48
toimii😊

Raki

12:48
Kiitos!

Lepa

12:49
Moikka
  • OP

    12:49
    Moikka!

Arto

12:49
Toimiiko

    Jukka

    12:49
    Toimii

    Ruut

    12:49
    Hei!

    Amalia

    12:49
    Toimii

    jupe

    12:49
    testi

    RP

    12:49
    Hei

    Juksa

    12:49
    toimii

    Kari

    12:49
    Hyvin toimii

    Epätietoinen Savosta

    12:49
    Hei! Ei ääntä ainakaan vielä.
    • OP

      12:49
      Suora lähetys käynnistyy klo 16. Tervetuloa mukaan!

    Lars E

    12:50
    Kiitos! Arvostankovasti, että te järjestätte tällaisia tietoiskuja!
    • OP

      12:50
      Kiitos, tervetuloa mukaan!

    Pasi

    12:50
    Moi!

    Lappapuuro

    12:50
    Täällä ollaan.

    RP

    12:50
    Hei

    Kake

    12:50
    Odotellaan alkua

    Mummo04

    12:50
    👳‍♀️

    Tuikkanen

    12:50
    toimii

    Ruut

    12:50
    Hyvä juttu!

    JN

    12:50
    toimii

    Anne

    12:50
    Mukana!

    Riley

    12:50
    Hienoa

    Timppa

    12:50
    Toimiiko

    Raksu

    12:50
    toimii

    Marri

    12:50
    ok

    12:50
    Ei toimi

    Maukka

    12:50
    Näyttäisi toimivan

    EE

    12:50
    Kuulolla

    K.A

    12:50
    Hyvää iltapäivää.
    • OP

      12:50
      Kiitos samoin!

    Kole

    12:50
    testi

    Anni

    12:51
    moi

    Lepa

    12:51
    👍

    Sohvi

    12:51
    toimii

    Sini

    12:51
    Hei, mistä löydän reitittimen asetukset voidakseni tehdä niihin muutoksia? Jokin nettiosoite?

    Sisko

    12:51
    Hyvin toimii!

    Paula

    12:51
    👍

    Hilla

    12:51
    qqq

    Jari

    12:51
    toimii

    Alli ja Julle

    12:51
    Mukana!

    Selly

    12:51
    👍

    Paxteri

    12:51
    Täällä

    rsi

    12:51
    toimii

    nörtti

    12:51
    testaus

    MK

    12:51
    Hei! Kysyn tunnistautumisesta. Telian tunnistuspalveluiden asiantuntija Joni Rapanen kertoo, että Mobiilivarmenteen toiminnot tapahtuvat SIM-kortin turvamoduulissa, jonka tietoja ei voi ulkopuolelta kaapata, vaikka rikollinen saisi simmin haltuunsa. Virukset ja haittaohjelmat iskevät laitteiden käyttöjärjestelmiin tai sovelluksiin. Mobiilivarmenteen edessä viruksetkin ovat voimattomia. Varmenteen salausavaimet sijaitsevat SIM-kortin muistialueella, johon ei voi päästä käsiksi. Liikenne- ja viestintäviraston kyberturvallisuuskeskuksen erityisasiantuntija Petteri Ihalainen kumoaa ajatuksen siitä, että mobiilivarmenne olisi verkkopankkitunnuksia turvallisempi tapa tunnistautua verkossa. Hänen mukaansa molempiin tunnistautumistapoihin liittyy omat riskinsä. Hän sanoo, että valvovan viranomaisen näkökulmasta pankkitunnistusmenetelmät ja mobiilivarmenne ovat yhtä turvallisia. ”On todella vaarallista, jos tuudittautuu turvallisuudentunteeseen, että mobiilivarmennetta käyttämällä on täysin turvassa, koska se ei pidä paikkaansa”, Ihalainen korostaa. Onko mobiilivarmenne siis toteutustekniikaltaan turvallisempi kuin pankkitunnistautuminen? Ja mitä riskejä mobiilivarmenteeseen liittyy?
    • Telia

      12:51
      Mobiilivarmenne käyttää tunnuslukua, jonka käyttäjä itse päättää ja jonka vain käyttäjä tietää. Tämä tekee siitä henkilökohtaisen ja vaikeasti murrettavan. Riskinä voivat olla myös Puhelimen katoaminen tai varastaminen, jolloin tunnusluku voi joutua vääriin käsiin, jos puhelin ei ole suojattu riittävästi. Mahdolliset tekniset ongelmat tai häiriöt mobiilivarmenteen palveluntarjoajan järjestelmissä.

    Liisa

    12:51
    hei. varmaan hyvä webinaari tulossa

    Sylvi

    12:51
    Hienoa päästä kertaamaan tärkeitä asioita!

      Epi

      12:51
      Näkyy ja kuuluu

      Tutla

      12:51
      Toimii

      Pekke

      12:51
      Terve

      Matti

      12:51
      Moikka

        Vape

        12:51
        Jep

        Mitsa

        12:51
        Kuuluu...

        Josi

        12:51
        Joko aletaan?
        • OP

          12:51
          Suora lähetys alkaa klo16. Tervetuloa!

        Rane

        12:51
        Tervehdys. Ääni kuuluu ja kuva näkyy

        matsis

        12:51
        Toimii

        uppa

        12:51
        Hyvin toimii

        eko

        12:51
        toimii

        Kaisa

        12:51
        Toimiiko

        mestari

        12:52
        Älypuhelimeeni ei tule enää ohjelmistopäivityksiä, viimeinen 7.9.-24. Korvaako kuitenkin Telia Turvapaketti näitä päivityksiä edes osittain?
        • Telia

          12:52
          Turvapaketti ei korvaa laitteen ohjelmistopäivityksiä, eli nämä olisi myös aina tärkeä pitää ajan tasalla

        mhm

        12:52
        toimii

        Anni

        12:52
        pitäisikö nyt kuulua jotain, nolottaa
        • OP

          12:52
          Suora lähetys alkaa klo 16, tervetuloa!

        Jaako

        12:53
        Lähinnä kiinnostaa tuo paljon ohjeistettu, että reititin pitää päivittää, salasanat vaihtaa jne. Minulla on nyt pari kuukautta vanha reititin ja olen ymmärtänyt, että se päivittyy itsestään tai automaattisesti. Onko annetulle salasanalle tarvetta vaihtaa, koska sitä en ole kuitenkaan kenellekään antanut?😳
        • Telia

          12:53
          Reititin päivitetään automaattisesti jos olet hyväksynyt sen hallintaohjelman kautta, että päivitykset tulevat laitteelle automaattisesti. Salasana sinne hallintasivulle kannattaa vaihtaa ja meidän sivustolla on hyviä ohjeita näihin liittyen: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet

        VesaVaari

        12:55
        Kannettavassani ja puhelimessani on Telia turvapaketti. Onko tämä riittävä suoja erilaisia uhkia vastaan?
        • Telia

          12:55
          Hyvä että sinulla on erillinen tietoturva laitteissasi! Tämän lisäksi kannattaa myös pitää kaikki päivitykset ajan tasalla ja huolehtia reitittimen ja WiFi-verkon (jos sellainen käytössä) salauksesta.

        PePeTurku

        12:57
        Miten saan seulottua pois aidontuntuntuiset viestit, jotka ilmestyvät läppärini ruudulle ajoittain?
        • Telia

          12:56
          Kannattaa päivittää tietoturvaohjelmistosi, lisäksi kannattaa käyttää roskapostisuodatinta. Kannattaa kysäistä Telia Helpiltä tarkemmin tarvittaessa asetuksista tarkemmin: https://www.telia.fi/helppi/

        Lea

        12:58
        Saanko webinaarista myöhempää katsomista varten linkin vaikka osallistunkin itse tähän? Mieheni on myös kiinnostunut asiasta mutta hän ei ehdi osallistumaan nyt.

        Jouni

        12:58
        Tuleeko tallenteena jälkeen päin katsottavaksi?

        Tirri

        13:02
        Mikä on tärkeintä kun ottaa käyttöön uuden reitittimen MC888?

        Raisa

        13:02
        Suljen reitittimeni käytön jälkeen aina, onko näin turvallista?
        • Telia

          13:01
          Kun laitteet ovat poissa päältä, ei-toivottuja yhteyksiä ei tietenkään silloin tule. Riittävä suojaus kuitenkin varmistaa sen, että laitteita on turvallista käyttää, eikä yhteyttä tarvitse reitittimestä asti välttämättä katkaista, vaikka nettiä ei käyttäisikään.

        Telia

        13:05
        Chatissä on ruuhkaa. Vastaamme kaikkiin kysymyksiin, jonka vuoksi viestin esiin tuleminen saattaa kestää hetken.

        Lenita

        13:05
        Miten vaihdan Telia hybridi reitittimen salasanan?

        Merja

        13:06
        Netti-kieli on vieras:

        LH

        13:07
        ei pelitä
        • Telia

          13:07
          Kokeile päivittää selaimen sivu ja sulkea muut ohjelmat ja ikkunat, jotka voivat viedä internet-yhteytesi kapasiteettia.

        Mari

        13:07
        😊

        vänni

        13:07
        kuuluu hyvin

        jr

        13:07
        kuva pysähtyi ja ääni lähti?
        • Telia

          13:07
          Kokeile päivittää selaimen sivu uudelleen ja sulje muut selaimen ikkunat ja ohjelmat, jotka voivat käyttää internet-yhteytesi kapasiteettia.

        Marja

        13:07
        Kuuluu
        • kuulotorvi

          14:00
          mielekkyyttä iltapaäivään

        Helena

        13:08
        Miten reitittimen salasana vaihdetaan

        Epätieto

        13:08
        Mitä pitäisi tehdä kun sähköpostiin tulee ilmoituksia: tallennustila täynnä? Pitäisi maksaa 2€ lisätilasta.
        • OP

          13:07
          Vastaavanlaisia huijausviestejä on ollut liikkeellä jo pidemmän aikaa. Suhtautuisin viestiin ja sen antamiin ohjeisiin varauksella. Koskaan viestissä tulleeseen linkkiin ei tule luovuttaa verkkopalvelutunnuksia tai kortin tietoja.
        • meikä

          13:40
          kannattaisiko poistaa turhat tallennet jos tallennustila on täynnä

        Eevari

        13:09
        Reitittimen salasanasta. Olen ostanut uuden reitittimen, salasana laitteen pohjassa oleva. Pitääkö se vaihtaa ja miksi näin pitäisi tehdä?
        • Telia

          13:08
          Suosittelemme aina vaihtamaan wifin oletusnimen ja -salasanan tietoturvasyistä. Wifi-verkon tietoja voi muuttaa reitittimen hallintasivustolla.

        virus

        13:10
        Onko ilmainen virustorjunta toimia

        Ruusu

        13:11
        Pitääkö modeemin salasana päivittää?
        • Telia

          13:11
          Suosittelemme vaihtamaan modeemin valmiin salasanan omaan valitsemaan salasanaan.

        SePa

        13:11
        NM: Epätietoinen Savosta .-> Äänen pitäisi kuulua. Musiikkia kuuluu. Tarkista äänilähde...

        kotila

        13:12
        kirjauduin taannoin googlen kautta pankin tilille ja huijarit sai yli 10 th E siirrettyä omille tileille. saatiin kuitenkin palautettua, ennen ulkomaille siirtoa! opin, ettei hakupalvelun kautta kannata mennä! miten teko Äly voi tehdä rikollisiten hyväksi?
        • OP

          13:11
          Ikävä kuulla! Kuulostaa että huijarit ovat mahdollisesti mainostaneet "pankin" sivua. Huijarit luovat "pankin" oikean sivun näköisiä sivustoja ja tästä syystä on tärkeää kirjoittaa itse osoiteriville esim.pankkisi sivu, eikä käyttää hakukoneita.

        Paula

        13:12
        Tarvitseeko keväällä ostettuun reitittimeen tehdä salasanamuutos?
        • Telia

          13:12
          Suosittelemme vaihtamaan reitittimen valmiin salasanan omaan valitsemaan salasanaan.

        Sisko

        13:13
        Reititin voisi näkyä myös

        Karjakko

        13:13
        Näytä nyt reitittimiä, ei puhujia

        LH

        13:13
        kyllä päykii pahasti

        Helsky

        13:14
        Tuleeko Chat kysymykset/vastaukset jälkeenpäin luettavaksi
        • Telia

          13:14
          Kyllä tulevat, tälle samalle sivulle.

        mestari

        13:14
        Onko määräaikainen tili säästöille turvallisempi kuin muut tilit, koska tililtä ei voi nostaa varoja edes tilinomistaja ennen määräajan päättymistä? Esim. Kasvutuotto-tililtä voi nostaa 4 kertaa vuoden aikana ja kuinka paljon vaan.
        • OP

          13:13
          Mikäli varoille ei ole tarvetta hetkeen, on määräaikainen tili säästöille äärimmäisen hyvä keino myös suojata varoja juurikin tuon nosto-ominaisuuden takia. Tällaisilta tileiltä saa yleensä myös parempaa korkoa.

        Kyselijä

        13:15
        Hei koskeeko nämä neuvot vain telian myymiä reitittimiä vai kaiken merkkisiä
        • Telia

          13:15
          Kaikkia reitittimiä. Reitittimien päivitykset kannattaa tehdä, oli laite sitten ostettu mistä tahansa.

        RrS

        13:16
        Tarvitaanko virustorjunta langallisena valokuitupäätelaitteeseen liitettävälle "älytelevisiolle"?
        • Telia

          13:12
          Älytelevisioiden tietoturva on tärkeä asia, sillä ne ovat yhteydessä internetiin ja voivat olla alttiita erilaisille kyberuhille. Vaikka älytelevisioihin ei yleensä asenneta perinteistä virustorjuntaohjelmistoa, on olemassa muita tapoja suojata ne: ohjelmiston säännöllinen päivittäminen, käytä turvallista ja suojattua verkkoa (https://www.telia.fi/kauppa/palvelut/turvapaketti)

        Pmp

        13:16
        Ei kuulu
        • Telia

          13:16
          Kokeile päivittää selaimesi ikkuna uudelleen. Tarkista myös laitteesi äänilähtö asetuksista, eli laitteesta kuuluu ääntä.

        Marja Rovio

        13:17
        Toimii

        Jämpti

        13:17
        Miksi mobiilivarmenne kannattaa ottaa käyttöön? Mitä eroa eri tarjoajien mobiilivarmenteilla on?
        • Telia

          13:16
          Mobiilivarmenne on kuin kaksivaiheinen tunnistus, jolloin sinun tulee vahvistaa kirjautuminen omalla puhelimellasi. Henkilöllisyytesi väärinkäyttö tarkoittaisi, että puhelimesi varastetaan ja sen lisäksi joku toinen tietäisi sekä puhelimesi avauskoodin (puhelimessa kannattaa aina olla avauskoodi), että Mobiilivarmenteen salasanasi. Tämähän on aika mahdoton yhtälö siis huijaukselle ja siksi se kannattaa ottaa käyttöön! Eri palveluntarjoajien välillä ei ole mobiilivarmenteessa käytön osalta eroa. Me tosin taidamme olla ainoa operaattori kenellä se on puhelinliittymäasiakkaillemme maksuton.

        yksi vaan

        13:18
        joo päivitykset on jo hoidettu..

        jr

        13:18
        jääkö nämä chat-kyselytkin/vastaukset talteen?
        • Telia

          13:18
          Kyllä jäävät. Voit palata tähän chat keskusteluun myös webinaarin jälkeen.

        Apsu

        13:18
        Testi

        J

        13:19
        Jääkö tästä tallenne
        • Telia

          13:19
          Kyllä jää. Tallenne tulee tälle samalle sivulle.

        Joku2110

        13:20
        lähtys pätkii ??
        • Telia

          13:20
          Kokeile päivittää selaimen sivu uudelleen ja sulkea muut selaimen ikkunat tai ohjelmat, jotka voivat kuormittaa internet-yhteytesi kapasiteettia.

        NN

        13:20
        Hei, kävin keittiöstä hakemassa vesilasia, niin meni ohi oliko tästä saatavissa myöhemmin tallenne?
        • Telia

          13:20
          Kyllä, tallenne tulee tälle samalle sivulle.

        Psr48

        13:20
        Kuinka voin suojautua Iot laitteiden osalta???

        TulVesi

        13:20
        Hyvä ohjelma!

        karit

        13:21
        iphone sanoi, että päivitä 18 versioon?
        • Telia

          13:21
          Kannattaa päivittää ohjelmisto aina uusimpaan.

        jr

        13:21
        hei, onko turvallisinta hakea tietoa maapallon kautta kun tulee työkaluriville kuvake vai suurennuslasin kautta esim usein = googlehaku.
        • OP

          13:20
          On turvallista hakea tietoa, mutta esimerkiksi kirjautuessa pankin sivuille kannattaa osoiteriville itse kirjoittaa pankin osoite. Näin ei päädy vahingossa hakukoneenmainoksesta huijaussivustolle

        Pirre

        13:21
        Mistä tietää mikä pvm on viimeisin päivitys?

        J

        13:21
        Mobiilivarmenne on kätevä

        shp

        13:21
        iPhonessa on jo 18-alkuinen päivitys.

        Kale

        13:22
        Hei !

        Iris

        13:23
        Mitä voi tehdä vuosikausia jatkuneille uhkailu-, pelotteluviesteille osoitteesta chrome-re-captha-version: "18 vira opdaget", "Norton vanhentunut", "korttimaksusi epäonnistui", "puelimesi hakkeroitu", "puhelimesi suljetaan liikaa roskapostia", "viruses could delete your file, click here to activate free antivirus" etc etc. Joka päivä kymmeniä uhkauksia. Osaan heittää ne roskiin, mutta mielellään pääsisin niistä kokonaan eroon. Nortonin kanssa en ole ollut missään tekemisissä. Epäilen, että jouduin kohteeksi klikattuani kerran kahvipapumainosta.
        • OP

          13:23
          Nämä tulee teille siis sähköpostitse? Riippuen käyttämästäsi sähköpostista voit ilmiantaa/estää näitä viestejä, jolloin kyseiseltä lähettäjältä sähköpostiviestit eivät enää tule saapuneet-kansioon.

        Maippi

        13:23
        Ei löydy Androidissa Asetukset-kohtaa edellä kerrotulla tavalla ainakaan Sony-puhelimessa...
        • Telia

          13:23
          Asetukset Android-laitteissa voivat olla hieman erilaiset. Näytetty ohje oli esimerkki.
        • Tane

          13:29
          Kokeile pyyhkäistä ylhäältä kaksi kertaa. pitäisi tulla oikeaan yläkulmaan ratas. tökkää sitä.

        justus

        13:23
        niin pätkii

        J

        13:25
        Paljonko viive?
        • Telia

          13:25
          Kysymyksiä tulee paljon ja vastaamme mahdollisimman nopeasti.

        Ruusu

        13:26
        Maksamme kuukausittain kaapeli-TV-yhteydestä, mitä palveluja tähän maksuun sisältyy. Päivitykset, mitä ne päivitykset ovat?

        Kaisa

        13:27
        Jos erehdyt tekstiviestissä antamaan huijareille pankkitunnukset niin miten huijaus etenee?
        • OP

          13:27
          Huijarit pyrkivät siirtämään varoja tileiltäsi pois ja mahdollisesti nostamaan nimissäsi myös lainaa jonka ainoana tarkoituksena on saada välitettyä varat eteenpäin. Nykyisin tekstiviestin jälkeen saattaa tulla huijareiden toimesta myös puhelu esimerkiksi "pankista", jossa pyydetään avainlukulistan numeroita tai muita tarkentavia tietoja tunnuksiisi liittyen, että huijarit saavat maksuja tehtyä.

        Tn

        13:27
        Mihin reititinkysymykseni katosi??
        • Telia

          13:27
          Vastaamme kaikkiin kysymyksiin, jonka vuoksi viestin näkymiseen voi mennä aikaa.

        JK

        13:28
        Periikö Telia kuukausittain maksun Mobiilivarmenteen käytöstä
        • Telia

          13:28
          Telian liittymäasiakkaille Mobiilivarmenne on maksuton.

        Sype

        13:29
        Toimii hyvin

        Ruusu

        13:29
        Maksamme kuukausittain kaapeli-TV-yhteydestä, mitä palveluja tähän maksuun sisältyy. Päivitykset, mitä ne päivitykset ovat? Pitääkö Modemin salasana päivittää?
        • Telia

          13:28
          Jos sinulla on meiltä kaapeli-TV, se sisältää seuraavanlaisia palveluja: https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/telia-play/kaapeli-tv. Modeemin salasanan päivittäminen on hyvä tapa parantaa verkkosi turvallisuutta. On suositeltavaa vaihtaa modeemin salasana säännöllisesti, erityisesti jos epäilet, että joku on saanut sen tietoonsa tai jos et ole vaihtanut sitä pitkään aikaan.

        eläkeläinen

        13:29
        Juuri tänään ystäväni sai huomautuksen maksamattomasta laskusta terveystalovirasto.com ilta ja linkin maksuun
        • OP

          13:29
          Terveystalon nimissä liikkuu ikävä kyllä juuri nyt kalasteluviestejä. Näihin tulee suhtautua varauksella ja koskaan ei tule luovuttaa tietojaan linkin kautta! Pankkiin voi välittää näitä saatuja viestejä tarkasteltavaksi. OPlle viestit voi välittää osoitteeseen tietoturvailmoitukset@op.fi

        Elina

        13:30
        Minulla oli alle kolme vuotta vanha puhelin ja samoin simkortti, oli liian vanha! Telia-liikkeessä onnistui simkortin vaihto.

        Una A

        13:31
        Mistä tietää onko minulla jo mobiilivarmenne, jos en muista - nimim. hajamielinen
        • Telia

          13:30
          Voit tarkistaa Minun Telia-sovelluksesta mobiilivarmenteen tilan Minun Telia -sovelluksesta. Käytä ja testaa jotakin mobiilivarmenteen palvelua: Yritä kirjautua sisään palveluun, joka käyttää mobiilivarmennetta tunnistautumiseen. Jos kirjautuminen onnistuu, mobiilivarmenne on käytössä (esim. Kelan sivut, Minun Telia, Traficom, OP). Ota yhteyttä asiakaspalveluun: Jos et ole varma, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun puh. 020 690 400 ja kysyä, onko mobiilivarmenne aktivoitu liittymällesi

        J

        13:32
        joo, minun puhelimeni laitteiston turvapäivitykset loppui jo 11/2022. Xiaomi redmi note 9...

        Leena

        13:32
        Onko Telian mobiilivarmenteella kuukausimaksua?
        • Telia

          13:32
          Telian liittymissä mobiilivarmenne on maksuton.

        ritkaja

        13:34
        saako telialta uuden simkortin maksutta vanhentuneen tilalle
        • Telia

          13:33
          Kyllä, Telia tarjoaa maksuttoman SIM-kortin vaihdon, jos nykyinen SIM-korttisi on vanhentunut tai ei tue 4G- tai 5G-verkkoa (vuoden 2011). Voit ottaa yhteyttä Telian asiakaspalveluun tai käydä Telian myymälässä saadaksesi uuden SIM-kortin. Muussa tapauksessa kortin vaihtamisesta veloitamme muutaman euron ja voit maksutta aktivoida sim-kortin Minun Telian kautta.

        kikka

        13:35
        meillä elisan puh liitymä! paljon mobiili varmenne maksaa kk
        • Telia

          13:35
          Mobiilivarmenne on operaattorin tarjoama palvelu. Telian liittymäasiakkaille se on maksuton. Voit kysyä Elisalta, mitä mobiilivarmenne maksaa Elisan liittymissä.

        Kysyvä ei tieltä eksy

        13:36
        Käytössäni on OP-mobiilista vain Mobiiliavain. Puhelimeni on iPhone 7, jonka käyttöjärjestelmä/ohjelmistoversio 15.8.3 ja on ajan tasalla. Nyt OP-mobiili ilmoittaa, ettei se enää tue joulukuusta lähtien iOS 15 -ohjelmaversiota. Pitäisi olla 16 tai uudempi. Onko siis ainoa ratkaisu ostaa uusi puhelin? Eli koskeeko tuo ilmoitus myös Mobiiliavainta? Puhelimeni on ostettu uutena 2020, tiedän kys. mallin olevan vlta 2016. Mutta täysin toimiva, joten en viitsisi ostaa vielä uutta?
        • OP

          13:35
          OP-mobiili ei siis ikävä kyllä toimi enää joulukuusta lähtien, sillä OP-mobiili ei tue enää iPhonen vanhempia ohjelmaversioita.

        Ok

        13:36
        Huom. Yöllä ei suositella lataamaan paloturvallisuuden takia. Kannattaa päivittää illan aikana.

        Raija

        13:36
        Saanko telian mobiilivarmenteen, kun netti liittymä teliassa, mutta puhelin Elisan liittymä
        • Telia

          13:36
          Mobiilivarmenne on saatavilla puhelinliittymään ja on operaattori kohtainen. Jos sinulla on Elisan puhelinliittymä, saat mobiilivarmenteen Elisalta.

        K.A

        13:37
        Otin mobiilivarmenteen juuri käyttöön, testasin verottajan sivuilla. Hyvin toimii, näin köpöltäkin😊

        et

        13:37
        Myöhästyin webinaarin alusta. Voiko lähetyksen katsoa jälkikäteen alusta lähtien?
        • Telia

          13:37
          Kyllä, tallenne tulee tälle samalle sivulle.

        J

        13:39
        Näitä kun ilmiantaa Facelle tulee vain "ei riko mainossääntöjämme, emme poistaneet"

        Cari

        13:39
        Kyllä on asiallinen ohjelma🤗

        Una A

        13:39
        aa- juttu jatkuukin vielä rahamuulista

        Kipa

        13:39
        Marketplace on nykyään ihan mahdoton, jatkuvasti tulee huijausyrityksiä.

        Mobiili

        13:40
        Kiitos paljon, hyvä tilaisuus. Pitää valitettavasti poistua nyt, onneksi tallenne tullossa

        Tiedosta kiitollinen

        13:40
        Miten puhelimesta voi poistaa selaushistorian? Tietokoneesta osaan poistaa.
        • Telia

          13:39
          Tämä riippuu puhelimesi käyttöjärjestelmästä ja käyttämästäsi selaimesta. Yleisimmin ottaen oikea kohta kuitekin löytyy, kun avaat selaimen, ja sieltä kolmen pisteen tai valikon kautta menet selaimen asetuksiin. Sieltä sitten historia -> tyhjennä historia.

        Irmeli

        13:40
        Kiitos,tuli päivitettyä puhelin

        helaili

        13:41
        onko op mobiilivarmenne sama kuin telian mobiili varmenne , pnko väliä mitä käytetään
        • OP

          13:41
          OP:n mobiilisovelluksessa saa otettua käyttöön mobiiliavaimen, jota voi käyttää avuksi tunnistautumisessa. Tunnistautuessa valitaan avainlukulistan sijasta mobiiliavain. Mobiiliavain ja mobiilivarmenne ovat kuitenkin eri asioita, vaikka molempia voi käyttää tunnistautumiseen.

        masa

        13:42
        miksi kysymys tule perile
        • Telia

          13:42
          Chatissa on ruuhkaa ja pyrimme vastaamaan mahdollisimman nopeasti

        NN

        13:42
        Hei, meni ohi mistä tallenteen löytää? Oliko Telian sivuilta ja asiakaspalvelu? Onko tallenteessa nähtävillä myös tämän chatin kysymykset/vastaukset?

        Irmeli

        13:43
        Kiitos tuli päivitettyä puhelin

        meikä

        13:43
        -Whats up oudot viestit kannattaa ilmiantaa, ilmianto nappi löytyy

        Tarpa

        13:44
        Minäkin olen lähettänyt ysymyksiäni jo kahdesti. Eivät mene läpi.....
        • Telia

          13:44
          Chatissa on ruuhkaa, vastaamme mahdollisimman nopeasti

        Hapa

        13:44
        Onko ios 18.0.1 päivitys aple ok?

        T.M.L.

        13:45
        Nettihuijauksista: Facen Marketplaceen laittoi tuttu ilmoituksen tuotteesta, jota ei voi lähettää vaan se pitää noutaa. Silti noin 10 min sisällä hän oli saanut Oulusta ja jostain muualta perätysten viestit suomalaisnimisiltä naiselta ja mieheltä, joiden viestit olivat identtiset. Niissä kysyttiin "toimiiko laite" ja sitten tarjottiin "Matkahuollon kuriiripalvelua, jonka tilaaja maksaisi itse", pyydettiin puhelinnumeroa ja koska "toimituksella oli kiire". Varoitus, että nämä ovat selviä huijareita, koska viestit olivat aivan samanlaiset. Ovatko muut törmänneet näihin?

        yksi vaan

        13:46
        montako numeroa pitää olla itse valittavaan koodiin
        • Telia

          13:45
          Mobiilivarmenteeseen salasana voi olla 4-8 merkkiä pitkä.

        J

        13:46
        Jos joutuu huijauksen kohteeksi, kannattaako rikosilmoitukseen ottaa kuvankaappaukset viesteistä
        • OP

          13:46
          Kaikesta voi olla hyötyä tapauksen tutkinnassa!

        huonomuistinen

        13:46
        Miten vaarallista on, jos pankkitunnus ja mobiilivarmenne on sama?
        • Telia

          13:46
          Suosittelemme käyttämään jokaiseen palveluun eri salasanoja.

        J

        13:46
        Toiveena teille jos vastaavia tällaisia luentoja tulee niin myös poliisin edustaja ehdottomasti mukaan

        Make

        13:47
        Tarvitaanko älypuhelin vai riittääkö pelkistetty puhelin tekstiviestillä?
        • Telia

          13:47
          Mobiilivarmenne toimii myös tavallisissa puhelimissa, ei tarvitse olla älypuhelin.

        Risto Saari

        13:47
        Miten voi varmistua, että kotireititin on päivitetty?
        • Telia

          13:47
          Jos olet hankkinut reitittimen meiltä, päivitykset siihen tulevat automaattisesti kunhan automaattiset päivitykset ovat sallittu reitittimen hallintasivulla. Kannattaa se tarkistaa! Ja kannattaa myös pitää reititin öisin päällä, päivitykset ajetaan niihin yleensä yöaikaan. Jos reitittimesi on yli 5 vuotta vanha, eikä siihen ole tullut enää vuoteen päivityksiä, kannattaa laite vaihtaa.

        Tiedonhaluinen

        13:48
        Onko totta, että mobiilivarmenne vanhenee ja se pitää uusia tietyn ajan kuluttua? Pystyykö mistään tarkistamaan, milloin varmenne vanhenee?
        • Telia

          13:47
          Mobiiivarmenne vanhenee viiden vuoden päästä (Telia). Voit tarkistaa sen Minun Telia-sivustolta/sovelluksesta. Asiakaspalvelusta näkee myös samaisen asian ja voit kysäistä heiltä myös asiaa (puh. 020 690 400)

        Arto

        13:48
        Tuleeko mobiilivarmenne myöhemmin maksulliseksi.
        • Telia

          13:48
          Tällä hetkellä Telian liittymäasiakkaille mobiilivarmenne on maksuton.

        bb

        13:48
        voiko mobiilivarmenne ja pankkitunnus olla sama?
        • Telia

          13:48
          Suosittelemme eri salasanoja eri palveluihin.

        Merja

        13:49
        Tarvitseeko olla Wi-fi
        • Telia

          13:49
          Mobiilivarmenne ei tarvitse Wi-fiä.

        as

        13:51
        Entä "käytetäänkö lataukseen mobiilidataa? taitaa olla maksullista. Kommentti tähän?
        • Telia

          13:51
          Tämä riippuu liittymästäsi. Esimerkiksi kuuluuko liittymäsi kk-maksuun myös netin käyttö ja kuinka paljon voit käyttää nettiä kuukauden aikana.

        Tirri

        13:51
        Miksi tilisiirroille ei asiakas voi laittaa siirtorajaa?
        • OP

          13:51
          Tilin turvarajoja voi muokata op.fissä ja kyseinen raja kattaa myös tilisiirrot.

        keke

        13:53
        lähetys loppui kuin seinään...
        • Telia

          13:53
          Kokeile päivittää selaimen sivu uudelleen. Sulje myös muut sovellukset ja selaimen ikkunat, jotka voivat viedä internet-yhteytesi kapasiteettia.

        Jami

        13:53
        Olisiko hyvä ilmoittaa/välittää huijaussähköpostit? Ja minne?
        • OP

          13:52
          Ehdottomasti! Sähköpostiviestit voi välittää ja tekstiviesteistä voi laittaa kuvankaappauksen osoitteeseen tietoturvailmoitukset@op.fi

        Oili

        13:54
        Jos ei saa käyttää hakukoneita niin miten sinne verkkopankkiin pääse sitten?
        • Telia

          13:54
          Kirjoita pankin verkko-osoite suoraan selaimen osoiteriville. Esim www.op.fi

        Heppu Hei

        13:55
        Simkorttiini (telia) ei saa mobiili varmennetta. Kun tilaan uuden, onko se maksuton?
        • Telia

          13:54
          Kannattaa ottaa suoraan asiakaspalveluumme yhteyttä, tällaisessa tilanteessa voimme vaihtaa sen sieltä maksutta.

        Katkoo

        13:55
        Minulla pysähtyi Deebfake -kalvoon. En saa enää toimimaan. Enkä siis näe webinaaria loppuun...?? Onko vika omassa läåå
        • Telia

          13:55
          Voit kokeilla päivittää selaimesi ikkunan. Voit myös sulkea muut sovellukset ja selaimen ikkunat, jotta ne eivät kuormita internet-yhteyttäsi.

        Santtu

        13:55
        😜

        Jari

        13:55
        kuva hävisi ja ääni
        • Telia

          13:55
          Kokeile päivittää selaimen sivu uudelleen.

        Kaija

        13:55
        Miten vaihdetaan op pankin numerotunnus jos luulee jonkin olan yli yrittäneen sitä urkkia mobiilipankissa
        • OP

          13:54
          Mobiiliavaimen voi vaihtaa mobiilissa: Asiakkuus > Asetukset > Tunnistautuminen > Vaihda PIN

        LV

        13:55
        miksi loppui kesken lähetyksen?
        • Telia

          13:55
          Kokeile päivittää selaimesi ikkuna uudelleen.

        Hölömö

        13:56
        Tarvitaanko Mobiilivarmenteeseen aktivoinnin jälkeen muuta kuin puhelinnumero ja kertakäyttökoodi? Minulla on aktivoituna, mutta en pääse puhelinnumeron asettamista, koodin saantia ja sen kirjaamista pidemmälle. Sen jälkeen ilmoitus odottamattomasta virheestä. Kokeiltu vuoden aikana useasti.
        • Telia

          13:52
          Kuulostaisi sille, että sim-kortti ei välttämättä ole mobiilivarmennetta tukeva sim-kortti. Kokeilethan kortin vaihtoa joko Minun Telian kautta tai Telia Kaupan kautta.

        Anne

        13:57
        Kuva jumittaa ja ääni katosi.
        • Telia

          13:57
          Kokeile päivittää selaimesi ikkuna uudelleen. Sulje myös muut ohjelmistot ja selaimen ikkunat, jotka voivat viedä internet-yhteytesi kapasiteettia.

        Arto

        13:57
        Jostain syystä katkesi kymmenen minuuttia ennen loppua.😒

        outi

        13:57
        hyvin toimi

        Kaija

        13:57
        Pankkitileille ei asiasas itse kuitenkaan voi laittaa automaattista ulkomaille siirron estoa, miksi?
        • OP

          13:57
          Toistaiseksi ei ole mahdollista asettaa estoa. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan!

        S-L

        13:58
        Kiitos! Tuleeko myös muiden kuin tähän ilmoittautuneiden katsottavaksi Telian sivulle?

        VS

        13:59
        Miten kannattaa toimia ulkomailta tulevan WhatsApp-puhelun (esim. Burkina Faso, Lesotho) kohdalla, jos erehtyy vastaamaan?
        • OP

          13:58
          Soittavan numeron voi estää WhatsApin kautta

        Lyntsi

        13:59
        Puhelin hälyttää, mutta puhelin ilmoittaa ’ Ei puhelinnumeroa’. Mikä tällainen soitto on?
        • Telia

          13:58
          Viranomaiset saattavat soittaa salaisesta numerosta tai joku on halunnut estää numeron näkymisen. Puhelin ilmoittaa merkistä ja mallista riippuen näytettävän tekstin, kun tällainen soitto tulee.

        Timo

        14:00
        Kiitos seminaarista

        Muskukin

        14:00
        🔥

        Onni

        14:00
        Kiitos

        pentti

        14:00
        erittäin hyvää tietoa

        Poronainen

        14:00
        Isot kiitokset kaikille 😊

        Hessu P

        14:00
        Hienoa, hyvää ja tarkkaa tietoa meille säästäjille!

        Pentti

        14:00
        Kiitos erinomaisen hyvä ja mielenkiintoinen esitys kokonaisuus

        eevi

        14:00
        Kiitos webinaari oli hyvä. Tallenne mukava tuki.

        JT

        14:00
        Kiitos!!!

        JiiJii

        14:00
        Hyvä setti. Ajankohtaista ja painavaa asiaa kaikki tyynni!! Kiitos!

        Make

        14:00
        Hyvä.

        Miksu

        14:00
        Kiitos hyvästä webinaarista!

        Jep

        14:01
        Hyvä🙂

        Silkku

        14:01
        Kiitos hyödyllisestä infosta.

        SL

        14:01
        Kiitos selkeästä selvityksestä

        JOHAN

        14:01
        tämä oli hyvä webinaari, kiitoksia järjestäjille

        ar

        14:01
        kiitos

        TVa

        14:01
        Kiitos!

        Ipe

        14:01
        Kiitos!

        Anonyymi

        14:01
        🙏

        Maritta

        14:01
        Kiitos,hyvä tiedotustilaisuus,

        Heli

        14:01
        Kiitos tiedoista !!!

        TT

        14:01
        Kiitos

        joo

        14:01
        Kiitos!

        Maukka

        14:01
        Kiitos hyvästä ja asiapitoisesta web-seminaarista

        Kaija

        14:01
        Tämä oli aika yleistä

        Epi

        14:01
        kiitos

        Jaako

        14:01
        Hyvä ohjelma, vaikka 10 nettipreikkiä tulikin. Kiitos

        Leena

        14:01
        ei tullut vastausta

        Eeva Shnoro

        14:01
        Hyvä webinaari, kiitos

        NG

        14:01
        KIITOS

        NG

        14:01
        KIITOS

        NG

        14:01
        KIITOS

        Muti

        14:01
        Kiitos

        NG

        14:01
        KIITOS

        Sipuli

        14:01
        Kiitokset

        Liisa

        14:01
        Kiitos!

        Epätietoinen Savosta

        14:01
        Kiitos!

        Pena

        14:01
        Kiitos esityksestä..

        Tup

        14:01
        Kiitos 😀

        ve

        14:01
        Kiitos!

        Veksi

        14:01
        Kiitos hyvästä esityksestä.

        Hep

        14:01
        Kiitos tietopaketista.😀

        Selly

        14:01
        Kiitos.

        teukka

        14:01
        ei taida homma oikein luannistua, esitys katkesi

        Marjatta

        14:01
        Kiitos seminaarista!

        Irri

        14:01
        kiitos

        Amalia

        14:01
        Kiitos!🙂

        Raija Leppäniemi

        14:01
        Selkokielinen luento, tuli ajankohtaista tietoa. Kiitos 👍

        Terhi

        14:01
        Kiitos hyvät selkeät ohjeet, hyvä webinaari 🙂

        R@my Välilä

        14:02
        Kiitos hyvä ja hyvin jäsennelty lyhyt kertaustietoisku! Powerien tekstin fontti liian pieni ja punainen väri huono tehostustapa. KIITOS!

        Merja

        14:02
        Kiitos🌹

        Is

        14:02
        Lähetys katkesi, missä vika

        Hilkka

        14:02
        Kiitos hyvästä esityksestä!

        Arja

        14:02
        valitettavasti täällä myös lähetys katkesi hetki sitten

        Katinka

        14:02
        Kiitos kaikille!

        Annelo

        14:02
        kiitos paljon !

        Leppe

        14:02
        Miten tehdään omaehtoinen luottokielto?

        Jankki

        14:02
        👍

        Raki

        14:02
        Kiitos! Sain erittäin hyvää tietoa.

        Marja

        14:02
        Erittäin valaisevaa taas, kiitos

        Jokke

        14:02
        Jostain syystä lähetys katkesi vähän ennen loppua ja piti kirjautua uudelleen. Mikä mahtoi olla syynä.

        Vuokko Mäkinen

        14:02
        Kiitos hyvistä neuvoista !!!

        T. Takala

        14:02
        Rahanarvoista turvallisuusasiaa.

        Pasi!

        14:02
        Kiitos hyvästä Turvallisesti verkossa-webinaarista!

        LV

        14:02
        Kiitos, oli hyödyllistä tietoa🙂

        Terttu

        14:02
        Oikein valaiseva esitys. tarpeellista tietoa.

        Asukas

        14:02
        En saanutkaan vastausta

        Am

        14:02
        Kiitos hyvästä ja mielenkiintoisesta turvallisuus webnaarista. Asia tuli selvästi ja asiallisesti käsiteltyä. Ymmärsin terveen järjenmerkityksen turvallisessa asioinnissa. Kiitos paljon.

        JuPeM

        14:02
        Kiitos! Hyvä setti

        Hannu Korpi-Halkola

        14:02
        Tosi hyvä Webinaari!

        MK

        14:02
        Reitittimen päivitysohje Telian sivuilla: Päteekö reitittimelle Technicolor TG799 Xtream laadittu ohje myös malliin Technocolor TG799TSvac Xtream 512MB?

        Vadelma

        14:02
        Kiitos hyvästä luennosta! Sain tärkeää tietoa. Lähetys loppui noin klo 16.50 ihan "kuin seinään".

        Raki

        14:02
        Kiitos! Saimmei erittäin hyvää tietoa

        pertti henriksson

        14:02
        kiitos

        Pirjo

        14:02
        Kiitos! Oli tarpeellista tietoa!

        Jake

        14:02
        Kiitos webinaarista

        pertti

        14:02
        kiitos

        Am

        14:02
        Kiitos asiallisesta tiedosta!

        Vuokko Mäkinen

        14:02
        Kiitos valaisevista tärkeistä tiedoista !!!

        Terttu

        14:02
        Oikein valaiseva esitys. Tosi tarpeellista tietoa.

        Laila

        14:02
        Tärkeää tiedostaa näitä ongelmia, selkeesti esitetty. Kiitos

        Pihla

        14:03
        Kiitos. Näitä voisi olla useimminkin. Tunti on sopiva, mut kolme varttiakin hyvä.

        SePa

        14:03
        Kiitos ja hei.

        RiSu

        14:03
        Käytän matkapuhelinta reitittimenä onko ok

        Hello

        14:03
        Klo 16.48 live video katkesi, mutta tuli sitten takaisin!?

        Digiavaruus

        14:03
        Kiitos! Tarpeen useamminkin!

        Eini

        14:03
        Hyvää tietoa

        Is

        14:03
        lähetys katkesi

        Hilta

        14:03
        Kiitos

        Jake

        14:03
        Hei, tämä oli tosi hyvä esitys. Voiko ja onko luvallista lähettää Tämä webinaari esim veljelleni?

        Pekka

        14:03
        Kiitos

        Vanha rouva

        14:03
        Erittäin paljon hyvää infoa ja opastusta,kiitos!

        Juke

        14:03
        Kiitos tiedoista

        Hani

        14:03
        Miten nyt on tullut puhelimeen on nortton 18 virusta laitteella. minullahan Mca fee segurity.vielä voimassa??

        Sipuli

        14:03
        Todella paljon tuli ajankohtaista hyvää tietoa tietoturvasta. Pitänee hankkia tuo mobiilivarmennekin...

        Nihao47

        14:03
        Asiallinen ohjelma,tuli tietoa!

        et

        14:03
        Telian asiakaspalvelunumeroon on melkein mahdoton päästä läpi

        Sisko

        14:03
        Kiitos ohjelmasta! t.Sisko😂

        Ritva

        14:03
        Kiitos paljon, tämä tuli hyvään aikaan.

        Vanhus

        14:03
        Kiitos, jopa minä ymmärsin webseminaarin sisällön.

        Holikka

        14:03
        Kiitos, tuli kovasti tärkeää ja asiallista tietoa!

        Ulja

        14:03
        Kiitos hyvistä ja selkeistä vinkeistä koskien asiointia netissä, erinomainen webinaari!

        Edu

        14:03
        Olisi hyvä käydä syvällisemmin seuraavassa webseminaarissa, kiitos

        Tuula Pekkarinen

        14:03
        Tarpeellinen ja hyvä webinaari.Kertauksen kannalta myös paljon hyviä nostoja

        Sauli Pelander

        14:05

        Epätieto

        14:05
        Tosi hyvää tietoa ja opastusta meikäläiselle jolla ei tällaiset asiat ole hyvin hallussa. Kiitos!

        Sauli Pelander

        14:05
        Oli tosi hyvä.

        väinöplus

        14:05
        voiko ulkomaita tulrevat puhelut estää

        kidiuskidkoo

        14:05
        kiitos😉

        Hermanni47

        14:05
        Oikein hyvä ja ajankohtainen asia

        Ph

        14:05
        Tärkeää tietoa kaikki •

        Eeva

        14:05
        Kiitos hyvä kattava tietopaketti.

        Pekka 1

        14:05
        Kiitos

        Akkeli

        14:05
        Kiitos, toivottavasti vältyn huijauksilta, sillä olen joutunut maksamaan valehteluista kalliisti. Oli ammattilainen ja vasta käräjillä tunnusti. Yli 4 vuotta valehteli.

        Rahaton

        14:05
        Miten tehdään vapaaehtoinen luottokielto?
        • OP

          14:05
          Henkilötietojen väärinkäyttöä voi ehkäistä tekemällä vapaaehtoisen luottokiellon Verohallinnon ylläpitämään positiiviseen luottotietorekisteriin. Tieto luottokiellosta välittyy luotonantajille, jos luotonantaja tilaa asiakkaan tiedoista luottorekisteriotteen. Samalla palvelusta voi antaa luvan myös luottotietokiellon välittämisestä yrityksille, jotka tarjoavat luottotietopalveluita (Dun & Bradstreet Finland ja Suomen Asiakastieto). Jos suostumus tiedon välittämiseen annetaan, voivat luottotietoyhtiöt välittää tiedon luottokiellosta edelleen myös esimerkiksi teleoperaattoreille, vuokranantajille tai vaikkapa sähköyhtiöille. Vapaaehtoinen luottokielto ei estä omaa luotonsaantia, mutta henkilön on todennettava olevansa luottokiellon asettanut henkilö, ennen kuin luottoa voidaan myöntää. Verohallinnan palvelusta on mahdollista saada todistus, josta käy ilmi, että kyse on vapaaehtoisesta luottokiellosta. Esittämällä todistuksen luotonmyöntäjälle hän voi mahdollistaa luoton saannin. Vapaaehtoisen luottokiellon voi tehdä ilmaiseksi positiivisen luottorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa osoitteessa https://vero.fi/positiivinenluottotietorekisteri. Vapaaehtoinen luottokielto voi olla määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva.

        Sype

        14:05
        Kiitos. Oli oikein selkeä kertaus.

        Juha Aho

        14:05
        Hyvä luento

        ami

        14:06
        ei löytynyt päivityspainiketta minun asetuksista

        Laila

        14:06
        Kiitos!

        Silkku

        14:06
        kiitos infosta

        Ritva Makkonen

        14:06
        erittäin hyvä esitys, en ehtinyt ihan alkuun, onko nauhoitettu?

        Oili

        14:06
        Jos pitää kirjoittaa suoraan selaimen verkko-osoiteriville niin mistä voin muistaa oikean osoitteen...

        PSL

        14:07
        Voiko Huawei E5577s-321 reititintä vielä käyttää turvallisesti ????
        • Telia

          14:07
          Tämä kyseinen malli on jo sen verran vanha, että ohjelmistopäivityksiä ei enää tule ja näin laite ja sen tietoturva eivät ole ajan tasalla.

        Antti

        14:07
        Miksi OP ei viestitä huijausongelmista suoraan medialle vaan yleensä sen tekee poliisi?
        • OP

          14:07
          OP tiedottaa op.fissä, minkä myötä myös valtamediat tarttuvat tiedotteisiin. Näihin medioiden julkaisuihin pyydetään usein myös meidän asiantuntijoilta kommentteja.

        Raimo

        14:07
        Mistä "Technicolor TG799 Xtream" reitittimen valikon takaa lyötyy tieto, onko automaatti päivitykset päällä?

        SM

        14:08
        Pankkien sulkunumero mihinkä voit soittaa?
        • OP

          14:08
          OP Sulkupalvelu 24 h/vrk +358 (0)100 0555

        Outdoor-man

        14:08
        Jos saa outoja, epäilyttäviä SMS-viestejä tai maileja, niin niistä lienee hyvä ilmoittaa myös Trafin kyberturvallisuustaholle; seuraavat asiaa

        jr

        14:09
        pitääkö pankin osoiteriville aina kirjoittaa myös tuo alkava www. vai riittääkö suoraan esim. op.fi
        • OP

          14:09
          Riittää myös pelkkä op.fi

        Saku

        14:09
        Miten tarkistan onko puhelimeeni ujutettu haittaohjelma?

        Anna

        14:09
        Miten tehdään omaehtoinen luottokielto? Voiko sen tehdä verkkopankissa?

        kaari

        14:10
        Onko mobiilivarmenne sama kuin mobiiliavain
        • OP

          14:10
          Mobiiliavain on vaihtoehtoinen käyttötapa avainlukulistan rinnalla. Mobiilivarmenne ja mobiiliavain tarkoittavat siis eri asioita.

        J

        14:10
        Minun Xiaomi redmi note 9 tietoturvapäivitykset loppui jo 11/2022. Pitääkö olla huolissaan?
        • Telia

          14:10
          Xiaomi Redmi Note 9 -puhelimelle ei tosiaan tule enää tietoturvapäivityksiä. Näin ollen suosittelemme puhelimen vaihtamista uudempaan malliin.

        Sakke

        14:10
        Tein mobiilivarmenteen. Viesti tuli 50100 ja rekisteröinti sanottiin onnistuneen.

        HMa

        14:11
        Chatissa vastataan, että kirjoita itse pankin verkkopankkiosoite uudelle verkkosivulle. Tämä ohje kuulostaa paremmalta kuin hokema: "Älä klikkaa linkkejä". (varsinkin kun joskus pitääkin) Kieltosanan käyttöä ei yleensäkään suositella ohjeistuksessa.

        MK

        14:12
        Miksi pankkitileillä ei ole oletusarvona joku nostoraja? Se olisi minusta hyvä turvatoimi.
        • OP

          14:12
          Tilin käyttörajoituksia voi muokata op.fissä

        Martta

        14:12
        Pankki ja vakuutusyhtiö pyytävät vahvistamaan henkilöllisyyden tunnistautumisella. Onko ok?

        Riksu

        14:14
        Pitääkö äly-TV päivittää?
        • Telia

          14:14
          Myös äly-TV tulee päivittää jotta sen tietoturva on ajan tasalla. Päivitykset voivat myös tuoda uusia ominaisuuksia ja toimintoja käyttökokemusta parantamaan. Useimmat äly-tv:t ilmoittavat automaattisesti, kun päivitys on saatavilla, mutta voit myös tarkistaa päivitykset manuaalisesti asetuksista.

        memt

        14:14
        Olitte tosi hyviä ! Ja puhuitte selkeästi tästä huijauksen oudosta maailmasta. Kiitos !

        nipsu

        14:14
        Onko kaikissa telian kautta hankituissa reitittimissä oletuksena samat salasanat

        MK

        14:14
        Mistä siis voikaan tarkistaa, milloin reitittimen ohjelmisto on viimeksi päivittynyt? Jos Telia X2:n gateway-kohdassa lukee versiona 18.3, niin onko reititin ajan tasalla?
        • Telia

          13:38
          Tällä hetkellä meillä ei ole listaa mistä sen pystyy tarkistamaan. Mutta uusin on versiona tuo samainen eli 18.3. eli ajantasalla on. Kannattaa pitää ohjelmistopäivitykset -päivitys automaattisena, niin voit olla huoletta asiasta. Yleensä päivitykset tehdään öiseen aikaan, joten jos se on kiinni yön (virrat pois), niin silloin se ei sitä saavuta. Voit tällä hetkellä olla meidän as.palveluun yhteydessä ja varmistaa myöhemmässä vaiheessa ohjelmistoversiota. Lisäksi meidän laitteista paljon puhutaan esim. Telia Yhteisössä.

        Drikka

        14:15
        Reitittimen päivitys?
        • Telia

          14:15
          Jos olet hankkinut reitittimen operaattorilta, jaetaan päivitys niihin automaattisesti. Jos reititin on yli 5 vuotta vanha tai uusia päivityksiä ei ole tullut tarjolle viimeisen vuoden aikana, kannattaa laite vaihtaa kokonaan uuteen.

        Make

        14:16
        Tarvitaanko mobiilivarmenteeseen älypuhelin vai onnistuuko tavallisella tekstiviestipuhelimella?
        • Telia

          14:16
          Mobiilivarmenteen käyttö onnistuu sekä älypuhelimella että tavallisella tekstiviestipuhelimella. Mobiilivarmenne perustuu SIM-korttiin liitettyyn vahvaan sähköiseen tunnisteeseen, joten se ei vaadi älypuhelimen ominaisuuksia. Voit siis käyttää mobiilivarmennetta myös perinteisellä tekstiviestipuhelimella, kunhan puhelin tukee SIM-korttia ja tekstiviestien lähettämistä ja vastaanottamista.

        Kysyvä ei tieltä eksy

        14:16
        OP, vastasitte aiemmin erään toisen henkilön kysymykseen toteamalla mm. seuraavasti: Mobiiliavain ja -varmenne ovat eri asioita, vaikka kumpaakin käytetään tunnistautumiseen. Jos käyttötarkoitus on sama, niin miksi ottaisin molemmat käyttööni?
        • OP

          14:16
          Mobiiliavainta voi käyttää tunnistautumiseen sekä verkkopankkiin kirjautumiseen. Verkkopankissa mobiiliavainta voi myös hyödyntää esimerkiksi maksujen hyväksymiseen. Mobiiliavain korvaa siis avainlukulistan.

        mummeli

        14:17
        Pitääkö kännykkä sammuttaa aina välillä? esim.kerran kuukaudessa?
        • Telia

          14:17
          Puhelin kannattaa sammuttaa aina välillä virrattomaksi. Kerran parissa viikossa voisi olla parempi kuin kerran kuussa.

        PSä

        14:18
        Miten estetään/poistetaan pankkikortin automaattinen velotus?
        • OP

          14:18
          Mikäli kyseessä on huijariveloittaja, tulee kortti vaihtaa kokonaan uuteen.

        HMa

        14:18
        Jos huijaukset vain lisääntyvät kaikesta varoittelusta huolimatta, niin olisiko syytä miettiä varoitusten laatua eli sisältöä, termejä, selkokielisyyttä? Voisiko niitä parantaa? Supon varoitus reitittimien salasanoista oli puutteellinen, koska ei kerrottu että Oletussalasana ei ole turvallinen

        Ritsi

        14:18
        Onko rahamuuleissa kysymys rahanpesusta?
        • OP

          14:18
          Oletettavasti muuleja käytetään juurikin siitä syystä, että varojen alkuperä saadaan häivytettyä. Eli kyllä.

        jusa

        14:20
        Kannattaako perustaa vaikkapa tili "sitä sun tätä". Siirtää sinne 150 €, jos ostaa verkosta 150 €lla. Jos tulee huijatuksi, pääseekö rosvot sun muille tileille. "Sitä sun tätä"-tilillähän oli vain se 150€?
        • OP

          14:20
          Huijareilla ei ole pääsyä tileillesi, mikäli et luovuta heille kortin tai verkkopalvelutunnusten tietoja.

        Hellmanni

        14:20
        Mobiilivarmennettako ei saa muuten kun puhelinnumeron kautta. Minulla on 5 G nettiliittymä , siinäkin on puhelinnumero. Voiko sen käyttää
        • Telia

          14:20
          5G-nettiliittymän SIM-korteissa ei automaattisesti ole mobiilivarmennetta. Mobiilivarmenne on erillinen palvelu, joka liitetään SIM-korttiin, mutta se ei ole oletuksena mukana kaikissa SIM-korteissa. Kortin vaihdolla saattaa selvitä helposti esim. ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai kirjautua Minun Teliaan.

        SE

        14:21
        Kyberturvallisuuskeskuksen sivuilla voi tehdä ilmoituksen huijausyrityksistä. Tuntuu, ettei tähän kehoteta aktiivisesti. Onko teillä käsitystä kuinka hyödyllistä on tehdä näitä ilmoituksia?
        • OP

          14:21
          On hyödyllistä ilmoittaa heille. Teemme yhteistyötä myös Kyberturvallisuuskeskuksen kanssa näissä asioissa.

        Korpi66

        14:21
        Onko sellaisen puhelimen käyttö turvallista, johon ei tule enään ohjelmistopäivityksiä
        • Telia

          14:21
          Ei ole enää turvallista. Suositteluna on vaihtaa puhelin sellaiseen, missä ohjelmistopäivitykset tulevat ja ovat ajantasalla.

        Martti

        14:21
        Mihin kannattaa lähettää tieto saadusta huijausviestistä ?

        Jaako

        14:22
        Vielä lisään, että sain uuden reitittimen juuri sen vuoksi, että yhteys katkeilee. Tällä hetkellä 36 mimuuttia kulunut, kuusi katkeamista jo tullut jaaina tärkeimmät kohdat jäävät kuulematta. Kun tatkaisen sitten itse yhteyden ja kytken uudelleen, niin pian yhteys taas on! Ei Telian netti pelaa aleueellamme.
        • Telia

          14:14
          Nettiyhteyden katkeamiseen vaikuttaa moni juttu. Kannattaa kokeilla esim. liukukytkimellä tarkistaa oman alueen kuuluvuuskartalta https://www.telia.fi/asiakastuki/kuuluvuuskartta?appmode=outage eri verkkojen toimivuus (4G/5G) ja jos siinä on pixelöintiä paljon aluella, niin siinä ei vielä kuuluvuus ole mitä parhain mahdollinen. Lähetyksessä oli lopussa jotain hämminkiä, pahoittelut siitä. Jos käytät nettikaapelia tietokoneen ja reitittimen välillä, niin sen parempi. Lisäantennilla saa parempaa toimivuutta myös tarvittaessa.

        Mummu

        14:22
        Haluaisin ladata mobiilivarmenteen, mutten osannut. Kun pitää saapunut koodi kirjoittaa,niin epäonnistun . Miten pystyn sen kirjaamaan,kun paikka on kadonnut etsiessäni koodia?
        • Telia

          14:22
          Olethan tarkistanut että sim-korttisi tukee mobiilivarmennetta? Voimme tarkistaa sen asiakaspalvelussa, tai näet sen myös jos kurkkaat sim-kortistasi näkyykö siinä eID-tunnusta.

        Memmu

        14:23
        Tereysarvio.com perii 79€ .Mitä teen? Olen ilmoittanut että tämä on huijaus, en maksa. Vahungossa klikkasin, eikä summaa näkynyt!
        • OP

          14:23
          Olethan ollut yhteydessä sulkupalveluun (24 h/vrk)+358 (0)100 0555 mikäli olet kortin tai verkkopalvelutunnuksesi tietoja jakanut linkin kautta.

        Anki

        14:24
        Miksi minulle ilmoitti ,että simkortti pitää uusia että mobiilivarmenteen saa.
        • Telia

          14:24
          Kaikissa vanhemmissa sim-korteissa ei ole mobiilivarmenteen mahdollisuutta. Sim-kortin vaihtamalla mobiilivarmenteen voi aktivoida käyttöön. Yhteys meidän asiakaspalveluun (puh. 020 690 400(pvm/mpm) tai kirjautumalla Minun Teliaan. Telia Kaupasta myös saa sim-kortteja tarvittaessa.

        Una A

        14:25
        Whatsup - miten sinne pääsee ulkopuolinen sisään huijaamaan? ja mikä oli rahamuuli
        • OP

          14:25
          Huijarit voivat käydä keskusteluita WhatsAppissa ja esimerkiksi tätä kautta pyytää rahaa lähetettävän.He voivat myös laittaa tuota kautta linkkejä, jonne tulee tiedot luovuttaa. Rahamuuli on henkilö jonka tarkoituksena on vastaanottaa tilille rikoksella hankittuja varoja ja välittää/nostaa varat tililtä välittömästi eteenpäin

        Mervi R.

        14:25
        Hei! Onko turvallista käyttää välttämättömiä evästeitä netteillessä?
        • Telia

          14:25
          Kyllä, välttämättömät evästeet ovat yleensä turvallisia käyttää netissä. Nämä evästeet ovat välttämättömiä verkkosivustojen perustoimintojen kannalta, kuten kirjautumisen ylläpitäminen tai ostoskorin sisällön muistaminen. Ne eivät yleensä kerää henkilökohtaisia tietoja markkinointitarkoituksiin.

        Taavi

        14:30
        Onko Telialla simmeissä eroa kun tilasin uuden liittymän posti toi simmin joka ei toiminut mobiilivarmenteella vaan piti tilata heti uuden simmin.
        • Telia

          14:29
          Meiltä pitäisi kyllä postittua aina sim-kortti, joka suoraan tukee mobiilivarmennetta. On toki mahdollista, että sim-kortissa oli jotakin vikaa ja siitä syystä ei toimitä ei toiminut. Hyvä kuitenkin että sait sen nyt vaihdettua!

        hr

        14:30
        2 kysymystä: kun puhutaan pankkitunnusten päätymisestä vääriin käsiin, ainahan tarvitaan vielä avainluku. Pelkillä pankkitunnuksillahan ei kukaan pääse mihinkään tietoihin. Eli pelkkien pankkitunnusten joutuminen vääriin käsiin ei vielä aiheuta ongelmia, vai?Kysymys 2: miksi mobiilivarmenne on turvallisempi? siinähän on vain käyttäjätunnus = puhelinnumero ja tunnusluku. Ei sen enempää, kuten esimerkiksi pankkitunnuksissa avainluku. ?
        • OP

          14:30
          Mikäli verkkopankin käyttäjätunnus ja salasana on luovutettu huijareille, mutta ei mobiiliavainta tai avainlukulistaa- suosittelemme silti vaihtamaan verkkopalvelutunnukset uusiin turvallisuussyistä. Mobiilivarmenne on turvallinen, sillä sen avulla ei pääse kirjautumaan pankkipalveluihin.

        Tupu

        14:30
        Onko mobiilivarmenne tulossa prepaid liittymiin
        • Telia

          14:30
          Prepaid-liittymissä oli aiemmin mobiilivarmenne, mutta tällä hetkellä sitä ei ole saatavilla. Laitan tuotepäällikölle tästä toivetta eteenpäin.

        Anki

        14:32
        Miten saan muutettua mobiilivarmenteeseen uuden sukunimeni? Vaihtunut jo muutama vuosi sitten.
        • Telia

          14:32
          Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme sukunimen vaihtamisesta eli puh. 020 690 400 (mpm/pvm)

        IK

        14:33
        tulee kommentteja, että reitittimen (Telian toimittama) salasana pitäisi päivittää... onko tuolle tarvetta?
        • Telia

          14:33
          Kyllä, on suositeltavaa päivittää reitittimen salasana säännöllisesti. Tämä parantaa tietoturvaa ja suojaa verkkoasi mahdollisilta tunkeutumisilta. Telian reitittimet saavat yleensä ohjelmistopäivitykset automaattisesti, mutta salasanan vaihtaminen on aina käyttäjän vastuulla.

        Sole

        14:34
        Miten jos sim kortti pitää vaihtaa? Miten mobiilivarmenne tällöin otetaan käyttöön?

        Rl

        14:36
        Minkä ikäiseen puhelimeen tulee vielä käyttö- ja ohjelmistopäivityksiä? Onko vuonna 2019 hankittu puhelin vielä tietoturvallinen - tuleeko ohjelmisto- ja käyttöjärjestelmäpäivityksiä? (Android puhelin)

        Hanne

        14:38
        Kun on käytössä taloyhtiönetti (telia) ja siihen liitetty reititin, reitittimen salasanaa ei itse pääse muuttamaan. Onko näin?
        • Telia

          14:38
          Taloyhtiönetin reitittimissä voi olla rajoituksia, jotka estävät käyttäjiä muuttamasta reitittimen salasanaa itse. Tämä voi johtua siitä, että reitittimen hallinta on keskitetty taloyhtiön tai palveluntarjoajan toimesta. Jos haluat muuttaa reitittimen salasanaa, suosittelen ottamaan yhteyttä taloyhtiösi isännöitsijään tai Telian asiakaspalveluun. He voivat antaa tarkempia ohjeita ja mahdollisesti tehdä tarvittavat muutokset puolestasi.

        Mizzi

        14:39
        Miten reititin tarkistetaan (tarvittaessa putsataan)
        • Telia

          14:39
          Varmista, että reitittimesi ohjelmisto on ajan tasalla. Voit tarkistaa päivitykset reitittimen hallintapaneelista. Kannattaa myös estää reitittimen etähallinnan mahdollisuus, ellei se ole välttämätön. Tämä vähentää riskiä, että ulkopuoliset pääsevät käsiksi laitteeseesi.

        Utelias

        14:40
        Omistan Huawei reitittimrn ETECPEE1986 joka lienee vähintään viisi vuotta vanha. Pitääkö sitä päivittää erikseen?
        • Telia

          14:40
          Vieras malli kyseessä ja suosittelen jo siirtymistä uudempaan reitittimeen lähtökohtaisesti.

        Jm

        14:43
        Mitä kautta puhelimesta kannattaa jakaa "netti" tabletille?
        • Telia

          14:43
          Jos haluat jakaa puhelimesi netin tablettiin, laita puhelimestasi päälle "mobiilitukiasema". Tämän jälkeen löydät sen tablettisi satavilla olevista wifi-verkoista ja voit yhdistää ne toisiinsa salasanalla. Yhdistämiseen tarvittavan salasanan näet puhelimestasi.

        Taina H

        14:44
        Yritin eilen asentaa puhelimeeni mobiilivarmennetta. Vastauksena tuli, että sim-kortti ei tue palvelua. Onko sim-kortin vaihtaminen tässä tapauksessa maksuton?
        • Telia

          14:43
          Lähtökohtaisesti vuoden 2016 jälkeen lähetetyt sim-kortit tukevat mobiilivarmennetta. Sitä vanhemmat sim-kortit vaativat kortinvaihdoin, mikä siis tapahtuu maksutta. Eli otathan yhteyttä asiakaspalveluumme (puh. 020 690 400mpm/pvm)

        Alz Heimer

        14:44
        Onkp järjestelmäpäivitys sama kuin ohjelmistopäivitys?
        • Telia

          14:44
          Kyllä :)

        Teija

        14:45
        Pitääkö uusi reitin ostaa,kun on jo muutaman vuoden vanha
        • Telia

          14:45
          Yleisesti ottaen jos reititin on yli viisi vuotta vanha, ja siihen ei ole tullut viimeiseen vuoteen päivityksiä, niin se olisi hyvä vaihtaa uudempaan.

        jorkka

        14:46
        asiantuntija sanoi, että puhelimeen tulee päivitykset yöllä latauksen aikana. Saako puhelinta ladata yöllä???
        • Telia

          14:46
          Puhelinta ei mielellään ladata yöllä. Sen voi ladata ennen nukkumaanmenoa. Tämä on turvallisinta myös siltä osin.

        N_Ero

        14:46
        Onko Telialla vastaavaa palvelua kuin Elisan Omaguru, helpdesk jne ei netissä vain?

        Matti.M

        14:49
        voiko teiltä osteussa reitittimessa oleva salasana olla jossakin muusakin reitittimessä?
        • Telia

          14:49
          Telian kautta hankituissa reitittimissä ei ole oletuksena samoja salasanoja. Reitittimien oletussalasanat voivat vaihdella mallin ja valmistajan mukaan. Myös sen takia jo lähtökohtaisesti kannattaa vaihtaa oletussalasana hallintasivulle heti käyttöönoton yhteydessä.

        Heikki

        14:49
        Mitä tarkoittaa ja mihin vaikuttaa häirinnänestokoodi mobiilivarmenteen yhteydessä? Ei avaudu selostuksesta Telian sivuilta-
        • Telia

          14:49
          Häirinnänestokoodi on sinun itsesi valitsemasi salasana, joka syötetään puhelinnumeron lisäksi tunnistuksen yhteydessä. Näin ollen puhelimeesi ei voida lähettää tunnistuspyyntöä ilman koodia ja voit olla varma, etteivät ulkopuoliset pääse häiritsemään sinua aiheettomalla tunnistuspyynnöllä. Koodi varmistaa myös, ettet vahingossakaan valtuuta ulkopuolisia kirjautumaan palveluihin henkilöllisyydelläsi.

        TinaW

        14:51
        Android - Asetuksissa ei ollut välilehteä Ohjelmistopäivitys

        Jouni

        14:53
        Jos VPN päällä niiin tuntuu että kaikkiin osoitteisiin ei pääse. Pitääkö paikkansa vai ei?
        • Telia

          14:53
          On totta - löytyy esim. rajoituksia VPN-palvelimilta

        Hannu

        14:55
        Jos on Windows11, tarvitseeko erillistä tietoturvaohjelmaa, esim, F-Secure yms.
        • Telia

          14:55
          Windows 11 sisältää monia sisäänrakennettuja tietoturvaominaisuuksia jotka tarjoavat hyvää perusturvaa. Erillisellä tietoturvaohjelmistolla, kuten Turvapaketilla: https://www.telia.fi/kauppa/palvelut/turvapaketti saat erityisominaisuuksia, kuten laajempaa verkkosuojausta ja yksityisyydensuojaa. Suosittelen siis vahvasti myös ottamaan erillisen tietoturvaohjelmiston.

        Lispet

        14:56
        Ostin kierrätetyn reitittimen kotiin. En tiedä kuinka vanha se on . Onko Telia päivittänyt se ja turvannut sen minulle, uudelle käyttäjälle. Myyjä Telia-kaupassa ei ottanut asiaa puheeksi ja mi en myöskään minä huomannut kysyä.
        • Telia

          14:56
          Kannattaa kurkata itse hallintasivustolle löytyy ohjelmistopäivitys ja miltä ajalta päivitys on tehty. Löydät meidän käyttämämme merkit ja mallit https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet -> sieltä ohjeistusta miten pääset hallintasivustolle.

        Willy

        14:57
        Onko salasanaholvin käyttö turvallista
        • Telia

          14:57
          On turvallista. Kyseessä on F-Securen tuote, mikä on räätälöity meidän tarpeisiin sopivaksi. Kasvotunnistus toimii siinä ikäänkuin lukituksena.

        seppoj

        14:58
        Kuinka kauan vanha mobilevarmennin on käytössä. Mistä sen voi tarkistaa.

        Kalevi

        14:59
        Eri äppien salasanoja on kymmeniä erilaisia. Eihän niitä kukaan muista luotettavasti ulkoa, joten ne täytynee pistää muistiin johonkin vihkoon. Onko tämä yleinen käytäntö?
        • Telia

          14:59
          Jotkut käyttävät vihkon kulmaan näitä salasanoja. Se ei ole turvallista, jos esim. joku varastaa vihkon ja pääsee käsiksi näihin tietoihin. Suosittelen Turvapakettia ja sieltä salasanaholvia käyttöönoton osalta: https://www.telia.fi/kauppa/palvelut/turvapaketti

        Masa

        15:00
        Voiko työpaikan omistamaan puhelimeen ottaa mobiilivarmenne jos puhelin on vain minun käytössä?
        • Telia

          15:00
          Kyllä voi

        pote

        10:45
        Mistä ja miten voi reitittimen päivitykset tarkistaa ? Todentaa kotiolosuhteissa kätevästi ilman kohtuu ammattilaista. Jos on niin sanottu automaattipäivitys voiko se mennä rikki. Etäkuntoon miten helposti. Onko ko laitteen hyvyys hinnassa. Eli arvokkaampi parhainta A luokkaa.
        • Telia

          10:45
          Voit tarkistaa laitteen päivitykset, että ovat automaattiasetuksella ja kaikki on kunnossa, niin laitteen hallintasivulta. Pääset sinne kirjautumaan riippuen merkistä ja mallista. Meillä löytyy näistä ohjeita Asiakastukemme sivuilta (tarkista oman laitteesi merkki ja malli) https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet

        jasjas

        13:33
        ZTE MF296R päivityykö tämä itsestään joka on hankittu telialta

        Jari E

        13:40
        Reitittimeen tarvittavat asetusmuutokset olisi hyvä näyttää demoamalla,, koska reitittimen asetukset ovat usein englannin kielellä (tai saksa jne.). Kaikki eivät ymmärrä englannin kielisiä termejä hallintapaneelissa. Toki hieman vaikea demota, kun reititinmalleja ja hallintapaneeleja on eroja.

        Kikka

        13:42
        meillä Elisan puh liittymä ! paljon mobiili varmenne maksaa kk
        • Telia

          13:42
          Telialta mobiilivarmenne on maksuton palvelu

        Telia

        Pinned
        Vastaa palautteeseen 31.10. mennessä ja voit voittaa Samsung Galaxy Tab A9+ Wifi -tabletin (Arvo 279€). https://www.lyyti.fi/questions/0777b7d70f

        Turvallisesti verkossa-webinaarissa maanantaina 21.10.2024 klo 16-17 keskustelemme asiantuntijoiden kanssa miten pidät reitittimen, tabletin ja älypuhelimesi turvallisena. OP Ryhmän petostorjunnan parissa työskentelevä Maija Ahonen kertoo ajankohtaisista huijauksista sekä vinkkaa miten välttyä joutumasta huijauksen uhriksi.


        Opit webinaarissa:

        • Millainen on turvallinen reititin
        • Miten päivitän reitittimeni
        • Miten varmistat ajantasaiset ohjelmistopäivitykset tabletille ja älypuhelimelle
        • Millaisia ajankohtaisia verkkohuijauksia on liikkeellä
        • Miten tunnistat verkkohuijauksen ja toimit tilanteessa


        Voit osallistua webinaariin mistä päin Suomea tahansa älypuhelimella, tabletilla tai tietokoneella, jossa on internet-yhteys. Webinaari käynnistyy tällä verkkosivulla automaattisesti, kun suora lähetys alkaa. 

        Webinaarin aikana voit myös kommentoida ja esittää kysymyksiäsi asiantuntijoillemme chatissa. Käytäthän chatissa nimimerkkiä. Älä kirjoita chattiin koko nimeäsi tai mitään henkilö- tai yhteystietoja.

        Apua ongelmatilanteisiin

        Ääni ei kuulu


        Tarkista ensin, että laitteesi äänet eivät ole mykistys (mute) -tilassa. Tarkista videosoittimen oma äänisäätö, joka tulee esiin viemällä hiiri videon päälle (kaiuttimen kuva).

         

        Ääni kaikuu


        Yleisin syy kaikuun on se, että sisältö on auki samaan aikaan useassa selainikkunassa. Tarkista, että webinaari-sivu on auki vain yhdessä selainikkunassa (sulje ylimääräiset välilehdet selaimessa). Jos tämä ei auta, kokeile ladata sivu uudelleen.

         

        Video ja audio pätkii


        Lataa sivu uudelleen päivittämällä selainnäkymäsi (ympyränuoli Edge ja Google Chrome -selainten vasemmassa yläreunassa). Tämä johtuu tyypillisesti ongelmasta yhteysnopeudessasi. Voi olla, että kotikäytössä Internet-yhteytesi on kuormittunut muista sovelluksista. VPN-yhteydet ovat myös joissain tapauksissa konfiguroitu niin että hyvälaatuinen live-video on estetty. Voit vaihtaa VPN-yhteyden vaikkapa älypuhelimesi yhteyteen tällaisessa tapauksessa (puhelimesi asetusten kautta, oma hotspot / oma yhteyspiste / yhteyden jakaminen / wifi-hotspot).